Elektrik Dağıtım Sektörü Ankara'da Buluştu

Resim

Kurumumuz tarafından koordine edilen elektrik dağıtım sektörü buluşmalarının üçüncüsü Osmangazi Elektrik Dağıtım A.Ş (OEDAŞ) ev sahipliğinde Ankara Bilkent Otel ve Konferans Merkezinde yapıldı.

8 Mayıs Pazartesi günü gerçekleşen toplantıda, 2019 yılında hayata geçirilen Aydınlatma Mobil Takip Uygulamasına entegre edilerek elektrik arızalarının da uygulama üzerinden ihbar ve takibine imkan sağlayan "Elektrik Arıza Takip Uygulamasının" lansmanının da yapıldığı toplantıda; seçim sürecinde enerji arz güvenliği ve alınan tedbirler, afet ve acil durum tedbirleri, Kahramanmaraş merkezli depremlerin etki ve sonuçları, çağrı merkezleri memnuniyet anketi, muhtarların EDAŞ'lara erişimi, iş sağlığı ve güvenliği istatistikleri, yıl içinde gerçekleştirilen yatırımlar, kırsal bölgelerdeki iyileştirmeler ile GES projeleri gibi konular ele alındı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Fatih DÖNMEZ, Bakan Yardımcımız Sayın Abdullah TANCAN, Genel Müdürümüz Sayın Ömer Sami YAPICI, Genel Müdür Yardımcılarımız, Daire Başkanlarımız ile Enerji İşleri Genel Müdürlüğü, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), TEİAŞ Genel Genel Müdürlüğü, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) ve Türkiye genelinde hizmet veren 21 elektrik dağıtım şirketinin üst düzey yöneticilerinin katıldığı toplantıda, sektörün 2022 yılı çalışmaları ve 2023 yılı planlamalarında gelinen aşama değerlendirildi.

 

Seçimde Enerji Arz Güvenliği ve Alınan Tedbirler Konuşuldu

Toplantıya video konferansla katılan Bakanımız Sayın Fatih Dönmez, seçimlerin güvenilir bir şekilde yapılabilmesi adına Bakanlık ve Dağıtım Şirketlerince alınan önlemlere vurgu yaparak, "14 Mayıs'ta tüm seçmenlerimizin oylarını güven içerisinde kullanabilmesi için Bakanlık olarak bütün kurum ve kuruluşlarımızla ortak çalışmalar yürütüyoruz. Bu süreçlerde Yüksek Seçim Kurulu, il ve ilçe oy toplama merkezleri, seçim kurulları ve adliye binaları başta olmak üzere kritik noktaları besleyen şebeke unsurlarında ivedilikle bakım çalışmaları yapıldı. Yine kritik noktalarda bulunan genel aydınlatma tesislerinin çalışır durumları ve teçhizat kontrolleri tamamlandı. Envanterimize kayıtlı bütün jeneratörlerin durumları belirlenerek gerekli bakım ve onarım işlemleri yapıldı. Ayrıca jeneratörlerimiz kritik noktalar göz önünde bulundurularak operasyon merkezlerimize dağıtıldı. Siber saldırılara karşı gerekli önlemleri de aldık. SCADA ve iletişim altyapısı kontrollerini yaptık. Seçim günü kritik bölgeler için Emniyet Genel Müdürlüğümüzden destek talebinde bulunduk. Seçim günü görev alacak arıza ekip personeli sayılarını belirledik ve kriz merkezlerini oluşturduk. Meteoroloji verilerinin takibini düzenli olarak yapıyoruz. Seçimin güven içerisinde tamamlanması için elektrik tarafında hem Bakanlığımız hem de dağıtım şirketlerimiz hazırlıklarını tamamladı. İnşallah hiçbir sorun yaşanmadan seçim sürecini de tamamlayacağız." dedi.

 

Depremde 31 Elektrik Dağıtım Çalışanı Hayatını Kaybetti

Kahramanmaraş merkezli depremlerde afet bölgesinde hizmet veren elektrik dağıtım şirketlerinde görev yapan 31 çalışanımızın hayatını kaybetmesinden dolayı yaşadığı üzüntüyü dile getiren Bakanımız, "6 Şubat'ta ülkemizi ve hepimizi derinden yaralayan büyük bir deprem felaketi yaşadık. Ülkemizi derin bir yasa boğan depremlerde sektörümüz, üzerine düşeni başarıyla yerine getirerek önemli bir sınav verdi. Depremden etkilenmeyen 17 dağıtım şirketimiz depremden etkilenen bölgelerin yeniden enerjilendirilmesi için sahada örnek gösterilecek şekilde büyük bir dayanışma ve özveri içerisinde çalıştı. Ekiplerimiz uzun bir süre evlerinden ve sevdiklerinden uzak bir şekilde tüm zorluklara göğüs gerdi. Deprem bölgesindeki dağıtım şirketlerinde çalışanların kendileri de deprem mağduru olmalarına rağmen yine de çalışmalarına ara vermediler. Tüm bu yaşananlara sahada bizzat şahit oldum. Bu vesileyle tüm elektrik dağıtım şirketlerimize ve çalışanlarına bir kez daha canı gönülden teşekkür ediyorum. Depremde hayatını kaybeden elektrik dağıtım şirketi çalışanlarımızın acısını derinden hissediyoruz. Başta çalışanlarımızın aileleri olmak üzere, ELDER'e, bölgede elektrik dağıtım hizmeti sunan Toroslar EDAŞ'a, AKEDAŞ'a, Fırat EDAŞ'a ve Dicle EDAŞ'a ve sektörümüzün tüm paydaşlarına başsağlığı diliyorum. Bu vesileyle de depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza da bir kez daha Allah'tan rahmet diliyorum. Aziz milletimizin başı sağ olsun. Allah, bu tür acıları bir daha yaşatmasın inşallah." dedi.

 

Elektrik Arıza Takip Uygulamasının Lansmanı Yapıldı

Toplantıda, 2019 yılında hayata geçirilen Aydınlatma Mobil Takip Uygulamasına entegre edilerek elektrik arızalarının da uygulama üzerinden ihbar ve takibine imkan sağlayan "Elektrik Arıza İhbar Uygulamasının" lansmanı da gerçekleştirildi.

Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına ilişkin bilgiler de veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Sayın Fatih DÖNMEZ, "Vatandaşların, kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterdiği ve yüzbinlerce aydınlatma ihbarının en kısa sürede çözümlenmesini sağladığı Aydınlatma Mobil Takip Uygulamasının, ELDER'in de katkılarıyla "Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına" dönüştürülen versiyonu, artık elektrik arızalarının da en kısa sürede çözülmesini sağlayacak.

TEDAŞ Genel Müdürlüğümüz tarafından Aydınlatma Mobil Takip Uygulamasında yapılan geliştirme ve entegrasyon sonrasında vatandaşlarımız aydınlatma arızaları dışında; elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbar yapılması, ihbarın takip ve sorgulaması, abone ve tesisat eklenmesi gibi işlemleri de bu uygulama üzerinden yapabilecek." ifadelerini kullandı.

 

Vatandaş Odaklı Kaliteli ve Etkin Hizmet

-2022 Nisan ayında 52 puan olarak ölçülen Türkiye Geneli Memnuniyet Puanının, 2023 Nisan ayında 62 puan olarak

-2022 Nisan ayında 69 puan olarak ölçülen Türkiye Geneli Alo 186 Memnuniyet Puanının, 2023 Nisan ayında 79 puan olarak ölçüldüğünü belirterek her iki kategorideki bu artışın, yapılan çalışmaların vatandaş odaklı yürütüldüğünü ve dağıtım şirketlerimizin bu hususta gerekli ihtimamı gösterdiğinin bir göstergesi olduğunu belirtti.

Sayın Bakanımız, vatandaş memnuniyetini artırmak amacıyla muhtarlarımıza, "WhatsApp İhbar Hattı" tanımlandığını, özel hatlar sağlandığını ve çağrı merkezlerine erişimde öncelikli olmalarına imkan verildiğini de dile getirdi.

Sayın Bakanımızın konuşmasının ardından "Elektrik Arıza İhbar Uygulaması" nın detaylarını basın mensupları ve toplantı katılımcılarıyla paylaşmak üzere kürsüye gelen Genel Müdürümüz Sayın Ömer Sami YAPICI, "2019 yılında hayata geçirdiğimiz "Aydınlatma Mobil Takip Uygulaması"nın, "Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına" dönüştürülen yeni versiyonunun detaylarını sizlerle paylaşmak üzere huzurunuzda bulunmaktan dolayı çok mutluyum. Çünkü, uygulamanın geliştirilmesinin ve dönüştürülmesinin ardında çalışma arkadaşlarımızın büyük emekleri var. Ayrıca sektörümüzün çatı kuruluşu ELDER' in de bu çalışmalara büyük katkıları oldu. Bu vesileyle tüm çalışma arkadaşlarıma ve ELDER' e sonsuz teşekkür ediyorum." dedi.

Uygulamanın lansmanı için hazırlanan tanıtım filmini basın mensupları ve katılımcılarla paylaşan Sayın Genel Müdürümüz, uygulamanın adım adım nasıl kullanılacağının gösterilmesi amacıyla, uygulama üzerinden canlı ihbar da bırakılan lansmanda, "Vatandaşlarımız artık aydınlatma şikayetlerinin yanı sıra, yaşadıkları elektrik kesintisi ve arızalara ilişkin ihbarlarını uygulamamızın yeni versiyonu üzerinden iletebilecekler. Akıllı telefonlara indirilecek uygulama üzerinden iletilecek ihbarlar, dağıtım şirketlerimiz tarafından en kısa sürede çözüme kavuşturulacak. İhbarlar, uygulamanın otomatik konum alma özelliği sayesinde bölgedeki ilgili dağıtım şirketlerine iletilecek olup arıza ya da kesintilere müdahale işlemlerinin takibi Kurumumuzca yapılacak. Uygulamanın ülkemize, milletimize ve sektörümüze hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ederim." şeklinde konuştu.

 

Acil Durum Tedbirleri de Ele Alındı

Dört oturum halinde gerçekleşen toplantının sabahki oturumunun ilk bölümünde, Arıza Takip Uygulaması lansmanı, EDAŞ çağrı merkezi memnuniyeti anketi sonuçları, muhtarların çağrı merkezlerine erişimi, 2022 yılına ait şebeke yatırım tavanı ve gerçekleşmeleri, kırsal şebeke yatırım gerçekleşmeleri, planlı bakım gerçekleşmeleri ile ilgili atılan adımlar değerlendirildi. Köy/kırsal dağıtım tesisleri ile köy/kırsal trafo postası iyileştirme çalışmalarının değerlendirilmesiyle başlayan ikinci bölümde ise 2022 yılına ait proje onay- kesin kabul-GES çağrı mektupları başvuruları değerlendirildi.

Öğleden sonra gerçekleşen üçüncü oturumda, 2021-2022 yılı LED armatür kullanım hedefleri ve değerleri, bakım takip sistemlerinin TEDAŞ entegrasyonu, şirket bazlı OSOS değerlendirme tablosu, acil ve afet durum tedbirleri, Kahramanmaraş depremleri, Aydınlatma Mobil Takip Uygulaması sonuçları ele alındı. İş Sağlığı ve Güvenliği ile başlayan son oturumda ise kamulaştırma, İHDS sigorta maddeleri, II. Dağıtım Sektörü Buluşmasında gelen taleplerin cevapları ile istek ve öneri & dilek ve temennilerle son buldu.